odzyskaj hasło
Zaloguj / Zarejestruj się
Szukaj


Jesteś w: Strona główna > Inwestycje indywidualne > Odwrócona hipoteka reklamowana w telewizji

Odwrócona hipoteka reklamowana w telewizji

Czy odwrócona hipoteka upowszechni się jako produkt dla polskich seniorów? fot.: sxc.hu
dodano 8 Lutego 2011


W telewizji zaczęły ukazywać się reklamy odwróconej hipoteki. Eksperci od marketingu oceniają je jako udane i przystosowane do percepcji odbiorców w zaawansowanym wieku. Niemniej jednak podkreślają, że przekaz, który powinien być skuteczny, stanowi dla agencji reklamowych wyzwanie. Nawet fachowcy nie są przekonani, że reverse mortgage w Polsce się upowszechni.

 

O odwróconej hipotece już niejednokrotnie informowaliśmy. Przypomnijmy tylko pokrótce, że instytucja oferująca taką formę dodatkowej emerytury wypłaca co miesiąc właścicielowi mieszkania określoną kwotę, w zamian za prawo do lokalu, które jednak nabywa dopiero po śmierci beneficjenta. Sprzedaż mieszkania na wolnym rynku zrekompensuje takiej instytucji wydatki na wypłacaną wcześniej rentę.

 

Telewizyjna kampania reklamowa adresowana jest do osób, które ukończyły 60. rok życia i żyją w dużych miastach, liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Reklama różni się od tej, adresowanej do młodych odbiorców. Nie dzieje się w niej więc zbyt dużo, a uwagi widza od głównego przekazu nie odwracają liczne obrazy. Unika się również udziwnień i niejasności.

 

Dowiedz się więcej:

Najistotniejszym elementem, wyróżniających starszych konsumentów jest strach, będący motywacją do podejmowania lub zaniechania działań. Jego poziom jest bardzo wysoki i przekłada się na decyzje o dokonywanych zakupach czy inwestycjach. Osoby starszepreferują  wolą produkty, które minimalizują problemy. Nie bez powodu w spocie podkreśla się więc, że użytkownik odwróconej hipoteki poczuje się bezpiecznie.

 

Reklamy ukazują się w stacjach takich jak TVP, TVN, TVN7, TVP Info, TV4, Superstacja, BBC Knowledge, Puls i Ale Kino, jak również w prasie, która niezwykle efektywnie dociera do seniorów. Właśnie poprzez media drukowane, Fundusz Hipoteczny Dom chce zbudować markę firmy rzetelnej i godnej zaufania.

 

To o tyle istotne, że instytucja ta nie jest bankiem. Nie ma ugruntowanej pozycji i gwarancji, do posiadania których zobowiązane są w swojej działalności banki. Te ostatnie, mimo wprowadzenia odpowiednich uregulowań, na razie nie oferują produktu finansowego, jakim jest reverse mortgage. Myślą bowiem krótkoterminowo, a odwrócona hipoteka będzie wymagała kiedyś przejęcia mieszkania i zajęcia się korzystną sprzedażą.

 

Analitycy oceniają, że to rozwiązanie nie ma w Polsce wielkich szans na upowszechnienie. Nie zmienia to jednak faktu, że skoro Fundusz Hipoteczny Dom reklamuje się w telewizji, to znaczy, że rynek na tego rodzaju ofertę istnieje.

 

Zwłaszcza, że na początku obecnego dziesięciolecia co dziesiąty Polak ukończył 65. rok życia. Za dwadzieścia lat będzie to już aż 25% społeczeństwa. Wszelkie usługi skierowane do tej właśnie grupy docelowej – zdaniem specjalistów od reklamy i marketingu – mają niezłe perspektywy.

Ciekawy artykuł?

Podziel się z innymi!
Niestety Twoja przeglądarka internetowa nie obsługuje wymaganej wersji programu flash player.
Zapraszamy na Nokaut.pl Telefony komórkowe!
Pobierz najnowszą wersję Flash Playera

Dodaj komentarz

Wyślij

Emerytura Trzeci Filar IKE

Zobacz więcej